portada ruta alp la molina 4x4

La Cerdanya amb nens: ruta en 4×4 per camins entre Alp i la Molina

Una de les activitats que us proposem a la Cerdanya per qualsevol època de l’any, però especialment a l’estiu quan fa bon temps o fins i tot en dies de pluja, és una excursió en vehicles 4×4 per camins. Cal tenir molt en compte que si els feu amb nens no poden ser massa llargs, que el cotxe se’ls pot fer pesat, així que us proposem dues rutes molt curtetes i faciletes, una de les quals, passa per una àrea de pícnic que podeu aprofitar per fer una pausa i algun àpat. Us expliquem el camí entre Alp i l’estació d’esquí de la Molina i el camí entre la Molina nucli i Queixans pel Pla de les Forques. En aquest vídeo podreu veure part de l’excursió que vam fer nosaltres.

Ruta entre Alp i l’estació de La Molina per camins

La primera ruta que us proposem es pot fer de pujada (d’Alp a la Molina) o de baixada (de l’estació d’esquí de la Molina a Alp). És un camí que comença a un trencall de la GI-400, just a la sortida del poble d’Alp (us ho deixem indicat al mapa). Fa una pendent lleugera i va serpentejant la muntanya fins a pujar a l’estació d’esquí. Passareu per la Roca Castellana (una muntanyeta de pedra a 1370 metres amb unes banderes) i el camí continua per dins el bosc de pins negres (sense vistes) fins a arribar a l’estació d’esquí. El camí són uns 5km i va parar davant l’hotel Amoretes. Aquesta ruta es pot fer amb vehicles sense tracció a les rodes, nosaltres el vam fer sense problemes amb el nostre Nissan XTrail.

Ruta entre La Molina i Queixans pel Pla de les Forques

A diferència de la primera, aquesta ruta sí que té vistes. El camí surt del nucli de la Molina, on hi ha l’estació d’esquí, just davant del pavelló esportiu (us ho deixem assenyalat al mapa). La pista està en molt bon estat, és àmplia i no és complicada. Va serpentejant la vessant de la muntanya amb vistes i arribareu al pla de les Forques, on hi ha vistes 360 graus de la Cerdanya. En aquest punt hi trobareu un refugi i taules de pícnic amb espai ampli i prou pla per jugar, ideal per famílies. El camí continua fins al poble de Queixans, vorejant la frontera amb França i amb vistes a la plana de Puigcerdà, Llívia, Bolvir i la Cerdanya francesa. La distància és d’uns 6km.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.

Abans d'enviar el formulari, dóna un cop d'ull a la informació bàsica sobre protecció de dades aquí.

La titularidad de este sitio web, www.elmonensespera.com, la ostenta: NORMA LEVRERO SUBIRANA

NIF: 52166399F Dirección: Moll 13A Teléfono de contacto: 687999081 Email de contacto: elmonensespera@gmail.com

Desplaça cap amunt
Resum de la privadesa
El Món ens Espera

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.