En aquest post us fem quatre propostes per fer amb nens al Baix Llobregat i a Barcelona. Una caminada fà cil fins al mirador del semà for, una tarda al parc natural del Garraf i un passeig per Catalunya en Miniatura.
Mirador del semà for al Delta del Llobregat
Una excursió xula per fer a peu o en bicicleta a tocar de Barcelona és al mirador del Semà for del Prat de Llobregat.
L’excursió es pot fer tant en bicicleta com a peu o cotxets per bebés, ja que és un camà recte i pla fins a la platja.
Es comença aparcant el cotxe a l’aparcament de la Bunyola. hi podeu arribar pel camà que va del Prat de Llobregat fins a la platja i quan arribeu al mirador dels avions, trencar a mà esquerre. És un aparcament molt ampli que és també ua à rea d’estada per autocaravanes amb serveis i jocs infantils.
Des d’aquà haureu de caminar poc més de 2 quilòmetres fins la platja. Nosaltres vam fer el recorregut a peu i en Blai, de 3 anys, el va fer amb la seva moto. Va aguantar ell solet els 4 quilòmetres de camÃ, anada i tornada. Però també ho podeu fer amb cotxet o millor encara, en bicicleta.
El camà va paral·lel al canal de la Bunyola, un dels canals del delta del Llobregat. Hi podreu veure à necs, tortugues i els avions de ben a prop.
Quan arribeu a tocar del mar, el primer que trobareu és el mirador de la Bunyola, un mirador de fusta amb escales de cargol.
La platja en aquesta zona no és apta pel bany i no és, ni tant sols, accessible.
La segona parada és a l’antiga caserna dels Carrabiners, un edifici històric en runes però visitable. Data del segle XIX i es va construir per tal de controlar el contraban, els pirates i vigilar la costa.
En queda l’edifici principal, sense sostres, i les dues naus adjacents.
I l’última parada és a l’edifici del Semà for, que té una espectacular entrada en forma de passarel·la sobre la vegetació del delta, que passa per l’interior de l’edifici i s’enfila fins al seu capdamunt.
L’edifici del Semà for es va construir l’any 1887 per tal de regular el trà nsit marÃtim. La seva funció era la de comunicar mitjançant l’ús de banderes amb el castell de Montjuïc per avisar de possibles incidències o naufragis.
Temple budista del Garraf
Us proposem passar una tarda de pau i silenci al temple budista del Garraf. Està situat al Palau Novella (una antiga casa d’indians), dins el municipi d’Olivella, a uns 20 minuts de la la C-32 a Castelldefels. És l’únic monestir budista tibetà Sakya Tashi Ling de Catalunya.
Doncs bé, si hi aneu en cap de setmana (dissabtes, diumenges i festius) ofereixen visites guiades (6 euros per persona) dins el monestir al matà i a la tarda en horaris concrets (11h, 12h, 13h, 15h, 16h i 17h) però el millor és que reserveu al correu garraf@monjesbudistas.org. Si no, també podeu passejar pels seus voltants i sobretot l’stupa (la columna) tÃpica dels monestirs budistes.
Fa un temps al voltant del palau vuitcentista Novella, que va ser construit per l’indià que va tornar de Cuba Pere Domènech i Grau, hi havia uns jardins romà ntics amb un petit estany amb à necs i peixos. Avui aquesta zona està malauradament abandonada…
Per la carretera fins al monestir trobareu diferemnts miradors al Parc natural del Garraf i al mar. Al voltant de la masia de la Pleta, on hi ha les oficines del Parc, hi ha un bon mirador i també al voltant del castellet del Garraf.
Catalunya en miniatura
La veritat és que tot i ser un parc per rememorar la Catalunya de Jordi Pujol nosaltres ens ho vam passar super bé. Les maquetes estan prou ben conservades i tot i que n’hi ha de caducades (l’aeroport del Prat és la terminal antiga, hi ha la rotativa del Grupo Zeta o com a estació d’esquà es recrea Port del Compte) fa molta grà cia rememorar el nostre paÃs vist des dels anys 90… Podeu comprar les entrades online aquÃ.
I pels nens el fet d’ecendre el botó per posar en funcionament trens, avions, telefèrics i cotxes els té molt entretinguts! Jo no recordava que les maquetes fossin en moviment…
L’entrada val 11’90 euros per persona i podeu trobar descomptes al web de Turisme Baix Llobregat o un 15% de descompte si les compreu online al seu web.
A banda de l’entrada, podeu comprar per 2 euros per persona tiquets per pujar al trenet que dóna la volta a tota la instal·lació.
A més tingueu en compte que els caps de setmana podeu fer circuits d’aventua sobre els arbres, amb tirolines i ponts de mico. Els circuits d’aventura són a partir de 4 anys.
Per dinar a la zona us recomanem Can Balasch, la masia que és just al davant, i de la qual us en parlà vem en aquest post.
Claustre del monestir de Pedralbes
De juny a setembre els dimarts i els divendres el claustre del monestir de Pedralbes obre gratuïtament durant l’hora mà gica (de 18h a 21h). És lloc extraordinari de pau i tranquil·litat dins la ciutat: l’enrenou i la pressa del món queden portes enfora.
Hi fan moltes altres activitats, com visites i tallers per exemple de plantes remeieres, cursos de meditació, vespres musicals i tallers també en famÃlia.
Pingback: 5 racons secrets del Garraf i Baix Llobregat – El món ens espera
Pingback: Recull de racons del Baix Llobregat i Garraf – El món ens espera
Pingback: Recull d'excursions amb nens a prop de Barcelona - El món ens espera