Una de les experiències més memorables per fer a Zermatt amb nens (o sense) és, sens dubte, pujar al Gornergrat amb el tren cremallera des de Zermatt. Aquesta ruta mítica no és només un mitjà de transport, sinó un viatge a través de paisatges de somni, fins a un dels miradors més impressionants dels Alps. Glaceres i les millors vistes del cim del Matterhorn. Us expliquem tot el que hi podeu fer.
El viatge comença a Zermatt
Des del centre de Zermatt (just davant l’estació del tren que porta a Täcsh) hi ha l’estació d’on surt el Gornergrat Bahn, el tren cremallera més alt d’Europa construït a cel obert, en funcionament des de l’any 1898. El trajecte fins al cim dura uns 33 minuts, durant els quals el tren serpenteja muntanya amunt mentre els paisatges es tornen cada vegada més espectaculars.
Des de la finestra, es poden veure boscos frondosos, rius d’aigua glaçada, petits poblets alpins i, a mesura que pugem, la silueta majestuosa del Matterhorn es fa cada vegada més present. És un d’aquells trajectes on val la pena no perdre’s cap detall.
Preus del bitllet:
- Adults: 149 euros anada i tornada. Si voleu anar fins a una parada intermitja, el preu és més reduït
- Nens 6-15 anys: 78 euros anada i tornada
- Menors de 6 anys i gossos: gratuït
- Meitat de Preu si teniu la Swiss Travel Pass + gratuïtat per als nens (els pares dels quals tenen la Swiss Travel Pass)
- Durada del trajecte: 33 minuts
L’arribada al Gornergrat
Quan el tren arriba als 3.089 metres d’altitud, hi ha una estació de tren, un restaurant, una botiga i un hotel. Des de la terrassa panoràmica es poden veure fins a 29 cims que superen els 4.000 metres, incloent el Monte Rosa, el Dom i, per descomptat, el Matterhorn.
Una de les vistes més impressionants és a la glacera Gorner, és la tercera més gran de Suïssa, fa 14 quilòmetres de llargada. Hi ha un mirador en una plataforma amb bancs per seure (podeu fer pícnic) però no hi ha espai per fer pícnic a cobert. Hi ha una cafeteria amb vistasses i un parell de restaurants.
I sabíeu que també s’hi pot dormir aquí dalt? hi ha un hotel de quatre estrelles. No té habitacions familiars, però sí que es poden agafar dues habitacions dibles i disposen de bressols. Ara bé, prepareu-vos per pagar un mínim de 600 euros per nit! Tenen disponibles habitacions amb vistes directes al matterhorn i al Monte Rosa.
Una altra de les coses que podeu fer a l’estació de Gornegrat és l’experiència immersiva ZOOM Matterhorn que trobareu en un edifici entre l’estació i l’hotel, amb una pantalla gegant sobre la muntanya del Matterhorn al llarg de l’any (com va canviant amb les estacions), molta informació sobre els primers ascensos i al final pot fer un vol en parapent amb ulleres de realitat virtual. Tot està inclòs mab el preu del bitllet de tren.
Des d’aquí podeu fer moltes caminades, i si aneu amb nens, una de les més fàcils és baixar fins a l’estació inferior, Rotenboden, en un caminet que és tot de baixada i que dura una horeta. Nosaltres vam fer aquest trajecte en tren (amb el preu del bitllet d’un dia pots anar i tornar les vegades que vulguis). Si voleu fer la caminada entre Rotenboden i l’estació de Riffelberg, la durada és d’una hora i mitja.
El llac de Rifelsee des de l’estació de Rotenboden
Des de l’estació de Rothenboden podeu fer un caminet de 10 minuts de baixada fins als peus del llac Rifelsee, on és molt coneguda la fotografia del pic del Matterhorn a l’aigua del llac. També hi trobareu un sender de flora alpina, que està mooolt bonic i ple de colors entre juny i juliol (a l’agost ja vam trobar un paisatge marronós de tardor!). A l’hivern en aquesta estació podeu agafar una pista de trineus (i llogar-los allà) i baixar lliscant fins a l’estació més inferior, la de Riffelberg. A Riffelberg també hi ha un hotel i restaurant, però a Rotenboden no hi ha serveis (tingueu-ho present).
Consells pràctics
- Quan anar-hi: El Gornergrat és accessible tot l’any, però a la primavera i la tardor hi ha menys turistes. A l’hivern, tot es transforma en un paisatge nevat de conte. Noslatres hi vam anar a principis de setembre i no ho vam trobar massificat
- Reserva de tiquets: És recomanable reservar els bitllets amb antelació, especialment en temporada alta.
- Roba: A dalt fa fresqueta, fins i tot a l’estiu. Porteu roba d’abric i calçat còmode si voleu caminar una mica. De juny a octubre a dalt de tot del Gronergrat no hi ha neu, no cal roba ni calçat de neu.
- Per als fotògrafs: Les primeres hores del matí i el capvespre ofereixen la millor llum per captar el Matterhorn.