Menu
El món ens espera
  • Sobre nosaltres
    • Contacte
    • El teu viatge a mida
    • Parlen de nosaltres
    • Vols que recomanem el teu lloc?
  • Catalunya
    • Anoia
    • Baix Llobregat i Garraf
    • Bages
    • Barcelona
    • Berguedà
    • Catalunya nord
    • Comarques de Lleida
    • Comarques de Tarragona
    • Empordà
    • Garrotxa
    • La Selva
    • Osona
    • Ribera d’Ebre
    • Ripollès
    • Solsonès
    • Terra Alta
    • Terres de l’Ebre
    • Vallès Oriental
  • Cerdanya
    • Cerdanya a l’estiu
    • Cerdanya a l’hivern
    • Cerdanya a la tardor
    • Cerdanya a la primavera
    • Reculls sobre la Cerdanya
  • Activitats en família
    • Parcs d’atraccions
    • A 1 hora de Barcelona
    • Recull d’activitats per fer a Barcelona
  • Europa
    • Alemanya
    • Andorra
    • Àustria
    • Bèlgica
    • Regne Unit
    • Croàcia
    • Eslovènia
    • Dinamarca
    • Estat espanyol
      • Aragó
      • Canàries
      • Madrid
      • Navarra
    • Finlàndia
    • França
    • Itàlia
    • Irlanda
    • Islàndia
    • Lituània
    • Macedònia
    • Montenegro
    • Noruega
    • Polònia
    • Portugal
    • Romania
    • Mercats de Nadal
    • Suècia
    • Suïssa
    • Països nòrdics
    • Reculls segons temàtica
    • Rutes per fer en autocaravana
  • Món
    • Àfrica
      • Marroc
    • Amèrica Llatina
      • Carib
      • Mèxic
      • República Dominicana
    • Estats Units
      • Ruta 61
      • Ruta 66
    • Japó
    • Sud est asiàtic
      • Bali
      • Malàisia
      • Singapur
  • Consells
  • A 1 hora de Barcelona
  • Autocaravana
  • Allotjaments
  • Descomptes
  • Botiga
El món ens espera

Espais de la batalla de l’Ebre: el poble vell de Corbera d’Ebre i la serra de Pàndols

Posted on 27 d'abril de 202023 de maig de 2022 by Norma Levrero

Aquest és un post encara incomplert perquè no els hem vist tots, però sí que us podem recomanar tres dels espais més destacats de la batalla de l’Ebre. Per començar, el poble destruit de Corbera d’Ebre, on s’hi manté d’empeus l’estructiura de la seva vella església. També les trinxeres de Vilalba dels Arcs i el mirador de la Serra de Pàndols punt estratègic de les batalles més sagnants de la Guerra Civil.

Poble vell de Corbera d’Ebre

Les restes del poble vell de Corbera és la prova més fefaent i ben conservada fins avui de la Guerra Civil a Cataunya. És un poble destruït, bombardejat, de cases i carrers caiguts que no es van reconstruir. El poble es va traslladar, sencer, a les faldes del turó on s’ubicava.

L’espai més impressionant és l’antiga església de la qualnomés se’n conserven la façana, els murs laterals i el campanar. És buida per dins, però protegida ara per una cúpula de vidre transparent. Actualment és un espai d’exposicions i reflexions sobre el conflicte.

També podreu passejar entre les restes de les cases i carrers destruïts. Corbera d’Ebre era un poble de 2.500 habitants quan el van bombardejar.

L’espai es pot visitar amb una visita guiada de l’Associació del Poble Vell. Us la recomanem molt perquè són els mateixos supervivents dels bombardejos, molts dels quals llavors eren nens, els qui us portaran per tots els racons del seu poble. La visita inclou el recorregut, la visita a l’abecedari de la llibertat (un mural fet pels nens del poble), la visita a l’església vella i les seves exposicions i al campanar.

La visita per lliure costa només 3 euros i la guiada (us recomanem fer reserva prèvia) 5 euros.

Amb infants podeu fer part de la visita amb cotxet (o tricicle,com vam fer nosaltres). Es pot arribar fins l’església sobre rodes però la part de les runes del poble vell millor fer-la amb motxilla portanadons.

A Corbera d’Ebre també podeu visitar el centre d’interpretació 115 dies. És a la part baixa del poble, no és al poble vell. És una petita exposició que explica els 115 dies de combat que van viure aquestes comarques. Hi ha material recopilat, escenografies i audiovisuals. L’entrada val 4 euros (adults, i 2 entrada reduïda) i val la pena.

A Corbera també podeu visitar un museu privat, La Trinxera, una col·lecció d’obejctes d’un particular, ubicada molt a prop del centre d’interpretació. Us recomanem visitar les dues exposicions.

Les trinxeres de Vilalba dels Arcs

Hi ha una línia de 700 metres de trinxeres (l’anomenen ‘Els barrancs‘) entre Vilalba dels Arcs i la Pobla de Massaluca. Estan en perfecte estat, hi podreu caminar, veure els tiradors, els refugis i barraques. Va formar part de la línia de defensa del bàndol republicà.

Està als afores de la població però està indicat i hi veureu també panells informatius. No s’ha de pagar entrada i es visita per lliure.

Serra de Pàndols

A la serra de Pàndos s’hi pot pujar en cotxe, fins al mirador dela Cota 750. Les vistes són impressionants, tota la vall de l’Ebre de la Terra Alta, escenari de durs combats l’agost de 1938.

Avui hi ha un mirador on us podreu fer una idea de l’estretègia de les tropes republicanes i franquistes sobre l’Ebre.

El refugi de Benissanet, l’estació de Bot i el castell de Miravet

També podreu visitar el refugi antiaeri que van construir les dones de Benissanet i del qual us en parlem en aquest post.

Una altra visita que podeu fer a la zona ésal castell de Miravet, que va ser refugi de les tropes republicanes fins al juliol de 1938. Podeu llegir-ne més en aquest post.

La darrera proposta és la visita a l’estació del poble de Bot. Era la darrera parada dels combois de l’exèrcit franquista i que els permetia proveir-los de material i reforços. Avui l’estació és tancada però hi passa la Via Verda (un recorregut en bicicleta per la Terra Alta) i un restauraant amb terrassa dins un vagó antic de tren.

De la resta d’espais en trobareu més informació aquí.

Si has arribat fins aquí també et pot interessar…

  • Espais de la Batalla de l’Ebre: de la Fatarella a Pinell de Brai
  • La Ribera d’Ebre en flor
  • Pobles bonics de Tarragona: Tivissa i Miravet
  • 5 racons del Baix Llobregat: de Sant Ponç a la Penya del Corb de Corbera
  • La Terra Alta: Bot i els cellers de Gandesa i Pinell de Brai
  • Pobles bonics de la Garrotxa: Sant Martí del Corb, Castellfollit i Besalú

1 thought on “Espais de la batalla de l’Ebre: el poble vell de Corbera d’Ebre i la serra de Pàndols”

  1. Retroping: La Terra Alta: Bot i els cellers de Gandesa i Pinell de Brai – El món ens espera

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Enter Captcha Here : *

Reload Image

Advertisements

Entrades més vistes

  • On trobar descomptes per les entrades de Port Aventura
    On trobar descomptes per les entrades de Port Aventura
  • Normandia amb nens: els pobles de Trouville i Deaville sur Mer
    Normandia amb nens: els pobles de Trouville i Deaville sur Mer
  • Llocs imprescindibles per anar amb nens al delta de l'Ebre
    Llocs imprescindibles per anar amb nens al delta de l'Ebre
  • 10 llocs imprescindibles per anar amb nens a la Cerdanya
    10 llocs imprescindibles per anar amb nens a la Cerdanya
  • Rutes per veure els cirerers en flor a Sant Climent de Llobregat
    Rutes per veure els cirerers en flor a Sant Climent de Llobregat
  • Els millors restaurants a la Cerdanya
    Els millors restaurants a la Cerdanya
  • Excursions fàcils per fer amb nens a la Cerdanya
    Excursions fàcils per fer amb nens a la Cerdanya
  • Idees per a un cap de setmana amb nens a Catalunya
    Idees per a un cap de setmana amb nens a Catalunya
  • Viatjar en família: cal agafar una assegurança de viatge?
    Viatjar en família: cal agafar una assegurança de viatge?
  • Excursions fàcils per fer amb nens a prop de Barcelona
    Excursions fàcils per fer amb nens a prop de Barcelona

Segueix-nos a Instagram!

Un viatge en el temps a les botigues antigues de Calaf🕰
Un viatge en el temps, als anys 50, 60, 70, … 🕰
Què fer amb nens a #Molló?
El #Ripollès amb nens: el @molloparc i visita als pobles bonics de #Prats de Molló, #Molló i Beget ⛰
Ja tenim els girasols a tope! 🌻🌻🌻🌻🌻
La #torre de #Vallferosa 👣
Visites guiades TOT L’ANY per veure els gegants del carnaval i els gegants vells de #Solsona!
Estada en família a l’ @hotelgransolsolsona ☀️
Avui és santa Elna ☺️ felicitats a totes les Elnes i Naels! 💪🏼

SEGUEIX-NOS PER CORREU ELECTRÒNIC

Loading

Etiquetes

activitats en família activitats per fer amb nens activitats per fer en família Amb nens A prop de Barcelona Baix Llobregat Barcelona Barcelona és molt més cap de setmana amb nens Catalunya catalunya amb nens Cerdanya descobreix Catalunya escapada amb nens escapada amb nens a Catalunya escapada en família escapades amb nens escapades per europa europa amb nens excursions excursions amb nens excursions amb nens a Catalunya excursions a prop de Barcelona excursions en família excursions fàcils amb nens excursions per Catalunya excursions per fer amb nens hotels amb encant Catalunya llocs per anar amb nens Mercats de Nadal països europeus per viatjar amb nens països europeus per viatjar en família què fer amb nens a Catalunya racons de Catalunya sortides en família sortir amb nens turisme Catalunya turisme familiar vacances en família viatges amb nens viatges en família viatjar amb nens viatjar amb nens a Catalunya viatjar amb nens per Catalunya viatjar en família

Translate to

Busca destinacions

Cerca per paraules clau

A 1 hora de Barcelona Activitats en família Alemanya Allotjaments Amb nens Andorra Autocaravana Bages Baix Llobregat i Garraf Barcelona Bèlgica Canàries Catalunya Cerdanya Cerdanya a l'estiu Cerdanya a l'hivern Comarques de Lleida Comarques de Tarragona Consells Destinacions baratetes Dinamarca Empordà Escapades curtes Estat espanyol Estats Units Europa França Garrotxa Mercats de Nadal Muntanya Món Nadal On sigui Osona Parcs temàtics Països nòrdics Platja Reculls segons temàtica Reculls sobre la Cerdanya Ruta 61 Ruta 66 Rutes per fer en autocaravana Sud est asiàtic Vallès Oriental Àustria

Avís legal | Política de privacitat

2022 | El Món Ens Espera
 

Loading Comments...