aitona

La floració dels arbres fruiters a Aitona

Sortida a les comarques de Lleida. El març és el mes quan floreixen els arbres fruiters a les terres de Ponent i Aitona és el poblet que ha agafat més fama amb això del fruiturisme. Us expliquiem quin són els millors miradors per contemplar la floració per lliure.

Aitona en flor

Cap a principis de març els presseguers dels camps que envolten Aitona esclaten de color rosa i és un espectacle gratuït especacular. Últimament s’ha posat de moda el fruiturisme i de fet en aquest municipi l’han sabut explotar amb visites guiades, sortides en quads i vols en globus. Però també ho podeu fer pel vostre compte. Sempre tenint molta cura de l’entorn i de la feina dels pagesos, és clar!

aitona

La floració coincideix amb les fases de la lluna i normalment l’esplendor és la setmana de la lluna plena de març. De vegades és més cap al principi de mes, d’altres a mitjans de mes. Però el més recomanable és que feu la visita entre la primera quinzena del mes.

aitona

Però no només floreixen els presseguers . A aquesta època també floreixen els perers, amb flor blanca, i els cireres, també amb flor blanca.

Llocs per veure presseguers florits

  • Visites guiades de pagament

Les rutes que es poden fer de pagament contractades a la web de Fruiturisme d’Aitona són per l’interior dels camps, acompanyats dels pagesos. Costen 12 euros per adult i 6 euros els nens de 4 a 12 anys. Inclouen el recorregut en autocar, les explicacions dels pagesos i 15 minuts lliures per fer fotografies. El cas és que us portaran pels punts més emblemàtics dels camps, per exemple la famosa baixada entre un mar de cirerers florits. Aquests camins rurals romanen tancats a l’accés del públic mentre dura la floració (hi trobareu caixes que barren el pas) ja que es tracta de camins de finques privades. A peu, no tindreu problemes per arribar-hi. Entre setmana les visites guiades són a les 10 i a les 12h del matí. Els caps de setmana són a les 10h, 11 i 12h i a les 15h i a les 16h.

Ara bé, alguns d’aquests punts els podreu visitar a peu o pel vostre compte fora de l’època del Fruiturisme. Us deixem assenyalts aquests punts en aquest mapa.

aitona
  • Visites per lliure gratuïtes

A la web de Fruiturisme trobareu dues rutes marcades per fer a peu al voltant dels presseguers dels afores d’Aitona. No passen pels llocs més emblemàtics però també veureu arbres florits.

aitona
aitona

Aquestes rutes inclouen dos punts alçats per veure vistes que són també de lliure accés:

-Una de les vistes més impressionants dels camps de presseguers és des de l’ermita de Sant Joan de Carratalà. S’hi pot arribar en cotxe i està indicat com arribar-hi al sud del poble.

-Restes del poblat ibèric de Genó: hi podeu arribar caminant des del poble (és a uns 2km) o arribar-hi en cotxe (hi ha aparcament habilitat). Des de l’aparcament es pot pujar a peu un turonet on trobareu les restes de l’edat de bronze, un antic poblat disposat en forma ovalada i on hi han tronat les restes d’un dels recipients de cervesa més antics d’Europa. Hi ha vistes dels camps de presseguerdes del municipi d’Aitona fins al riu Segre.

-També podeu anar per lliure amb el cotxe pels camins que hi ha entre el pantà d’Utxesa i Aitona, que us deixem assenyalat al mapa. Allà trobareu camps com aquests.

Acompanya-ho amb un llibre

Fruits i fruites, de Gerda Muller. Editorial Animallibres

Una altra joieta de Gerda Muller, com tots els seus contes. Aquí fa una radiografia dels fruits i les fruites que podem trobar al bosc i als camps al llarg de totes les estacions: les castanyes, les mores, les maduixes de camp, les cireres, les llimones, … Explica com són les llavors, com creixen i les seves característiques. Molt ideal per explicar les castanyes i les cireres.

Caminada pel pantà d’Utxesa

I a Aitona no us perdeu tampoc una visita al pantà d’Utxesa, on podreu fer avistament d’aus.

aitona

I per menjar et recomanem…

aitona

Bon Àrea Bufet Torrefarrera

Baratíssim. Val la pena per la carn que tries tu mateix i et fas a la planxa. També tenen plats cuinats (pasta, lasanyes, estofats), amanides i caldo. Els nens i nenes no paguen fins que no fan 1,10cm d’alçada. Les begudes no estan incloses però es despensen en màquines econòmiques.

Preu: 5 euros/persona entre setmana (dinar i sopar) i 8 euros/persona caps de setmana i festius (dinar i sopar)

I per dormir et recomanem…

aitona

Apartament Cal Marçal

Per dormir a Aitona no trobareu més oferta que un apartament (que podreu trobar tant a Booking). És una antiga casa de poble reformada de la família de la Mari Carmen, molt trempada. La casa és cèntrica, petita però confortable.

Preu: a partir de 90 euros/nit

Si aquesta informació t’ha servit i vols fer una reserva, si utilitzes aquest enllaç d’afiliació (sense costos addicionals) ens ajudes a fer crèixer el blog!

Habitació a l'hotel Finca Prats

Hotel Finca Prats

És un hotel elegantíssim, especialment dedicat a parelles que tenim a la nostra llista d’hotels romàntics per anar en parella i al recull d’hotels amb piscina coberta per anar en família. És un edifici modern enmig d’un camp de golf i arbres fruiters. Les habitacions tenen super finestrals amb vistes als camps i són molt àmplies, amb banyera i dutxa. Tindreu barnús i sabatilles de cortesia i minibar inclòs al preu  de l’habitació amb refrescos i patates xips.

Reserva’l aquí

1 comentari a “La floració dels arbres fruiters a Aitona”

  1. Pingback: Escapades de tardor a Catalunya - El món ens espera

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.

Abans d'enviar el formulari, dóna un cop d'ull a la informació bàsica sobre protecció de dades aquí.

La titularidad de este sitio web, www.elmonensespera.com, la ostenta: NORMA LEVRERO SUBIRANA

NIF: 52166399F Dirección: Moll 13A Teléfono de contacto: 687999081 Email de contacto: elmonensespera@gmail.com

Desplaça cap amunt
Resum de la privadesa
El Món ens Espera

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.