garraf

Excursions al Baix Llobregat: el mirador del semàfor i el temple budista del Garraf

En aquest post us fem quatre propostes per fer amb nens al Baix Llobregat i a Barcelona. Una caminada fàcil fins al mirador del semàfor, una tarda al parc natural del Garraf i un passeig per Catalunya en Miniatura.

Mirador del semàfor al Delta del Llobregat

Una excursió xula per fer a peu o en bicicleta a tocar de Barcelona és al mirador del Semàfor del Prat de Llobregat.

L’excursió es pot fer tant en bicicleta com a peu o cotxets per bebés, ja que és un camí recte i pla fins a la platja.

Es comença aparcant el cotxe a l’aparcament de la Bunyola. hi podeu arribar pel camí que va del Prat de Llobregat fins a la platja i quan arribeu al mirador dels avions, trencar a mà esquerre. És un aparcament molt ampli que és també ua àrea d’estada per autocaravanes amb serveis i jocs infantils.

Des d’aquí haureu de caminar poc més de 2 quilòmetres fins la platja. Nosaltres vam fer el recorregut a peu i en Blai, de 3 anys, el va fer amb la seva moto. Va aguantar ell solet els 4 quilòmetres de camí, anada i tornada. Però també ho podeu fer amb cotxet o millor encara, en bicicleta.

El camí va paral·lel al canal de la Bunyola, un dels canals del delta del Llobregat. Hi podreu veure ànecs, tortugues i els avions de ben a prop.

garraf

Quan arribeu a tocar del mar, el primer que trobareu és el mirador de la Bunyola, un mirador de fusta amb escales de cargol.

garraf

La platja en aquesta zona no és apta pel bany i no és, ni tant sols, accessible.

garraf

La segona parada és a l’antiga caserna dels Carrabiners, un edifici històric en runes però visitable. Data del segle XIX i es va construir per tal de controlar el contraban, els pirates i vigilar la costa.

garraf

En queda l’edifici principal, sense sostres, i les dues naus adjacents.

I l’última parada és a l’edifici del Semàfor, que té una espectacular entrada en forma de passarel·la sobre la vegetació del delta, que passa per l’interior de l’edifici i s’enfila fins al seu capdamunt.

mirador del semàfor

L’edifici del Semàfor es va construir l’any 1887 per tal de regular el trànsit marítim. La seva funció era la de comunicar mitjançant l’ús de banderes amb el castell de Montjuïc per avisar de possibles incidències o naufragis.

Temple budista del Garraf

Us proposem passar una tarda de pau i silenci al temple budista del Garraf. Està situat al Palau Novella (una antiga casa d’indians), dins el municipi d’Olivella, a uns 20 minuts de la la C-32 a Castelldefels. És l’únic monestir budista tibetà Sakya Tashi Ling de Catalunya.

garraf

Doncs bé, si hi aneu en cap de setmana (dissabtes, diumenges i festius) ofereixen visites guiades (6 euros per persona) dins el monestir al matí i a la tarda en horaris concrets (11h, 12h, 13h, 15h, 16h i 17h) però el millor és que reserveu al correu garraf@monjesbudistas.org. Si no, també podeu passejar pels seus voltants i sobretot l’stupa (la columna) típica dels monestirs budistes.

Fa un temps al voltant del palau vuitcentista Novella, que va ser construit per l’indià que va tornar de Cuba Pere Domènech i Grau, hi havia uns jardins romàntics amb un petit estany amb ànecs i peixos. Avui aquesta zona està malauradament abandonada…

Per la carretera fins al monestir trobareu diferemnts miradors al Parc natural del Garraf i al mar. Al voltant de la masia de la Pleta, on hi ha les oficines del Parc, hi ha un bon mirador i també al voltant del castellet del Garraf.

Catalunya en miniatura

La veritat és que tot i ser un parc per rememorar la Catalunya de Jordi Pujol nosaltres ens ho vam passar super bé. Les maquetes estan prou ben conservades i tot i que n’hi ha de caducades (l’aeroport del Prat és la terminal antiga, hi ha la rotativa del Grupo Zeta o com a estació d’esquí es recrea Port del Compte) fa molta gràcia rememorar el nostre país vist des dels anys 90… Podeu comprar les entrades online aquí.

I pels nens el fet d’ecendre el botó per posar en funcionament trens, avions, telefèrics i cotxes els té molt entretinguts! Jo no recordava que les maquetes fossin en moviment…

L’entrada val 11’90 euros per persona i podeu trobar descomptes al web de Turisme Baix Llobregat o un 15% de descompte si les compreu online al seu web.

A banda de l’entrada, podeu comprar per 2 euros per persona tiquets per pujar al trenet que dóna la volta a tota la instal·lació.

A més tingueu en compte que els caps de setmana podeu fer circuits d’aventua sobre els arbres, amb tirolines i ponts de mico. Els circuits d’aventura són a partir de 4 anys.

Per dinar a la zona us recomanem Can Balasch, la masia que és just al davant, i de la qual us en parlàvem en aquest post.

Claustre del monestir de Pedralbes

De juny a setembre els dimarts i els divendres el claustre del monestir de Pedralbes obre gratuïtament durant l’hora màgica (de 18h a 21h). És lloc extraordinari de pau i tranquil·litat dins la ciutat: l’enrenou i la pressa del món queden portes enfora.

Hi fan moltes altres activitats, com visites i tallers per exemple de plantes remeieres, cursos de meditació, vespres musicals i tallers també en família.

3 comentaris a “Excursions al Baix Llobregat: el mirador del semàfor i el temple budista del Garraf”

  1. Pingback: 5 racons secrets del Garraf i Baix Llobregat – El món ens espera

  2. Pingback: Recull de racons del Baix Llobregat i Garraf – El món ens espera

  3. Pingback: Recull d'excursions amb nens a prop de Barcelona - El món ens espera

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.

Abans d'enviar el formulari, dóna un cop d'ull a la informació bàsica sobre protecció de dades aquí.

La titularidad de este sitio web, www.elmonensespera.com, la ostenta: NORMA LEVRERO SUBIRANA

NIF: 52166399F Dirección: Moll 13A Teléfono de contacto: 687999081 Email de contacto: elmonensespera@gmail.com

Desplaça cap amunt
Resum de la privadesa
El Món ens Espera

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.