Us proposem una parada a mig camĂ entre Salzburg i el Tirol. Una visita al castell de Hohenwerfen i una proposta per si topeu amb un dia de pluja a la zona: unes piscines lĂºdiques a cobert per visitar tot l‘any en famĂlia.
Visita al castell de Hohenwerfen
El castell de Hohenwerfen Ă©s un dels mĂ©s bonics d’Ă€ustria, una activitat ideal per fer amb nens a prop de Salzburg. És un castell medieval del segle XI construĂ¯t el 1704 per l‘arquebisbat de Salzburg per protegir la ciutat (Ă©s a uns 40 min de Salzburg). S‘hi arriba en funicular panorĂ mic que us pujarĂ des de l‘aparcament (gratuĂ¯t!) fins a dalt del turĂ³ on hi ha el castell.
És una visita enfocada a les famĂlies: hi ha propostes de jocs tradicionals medievals, com ara bitlles, espectacles i la visita guiada a la major part de les estances del castell, com les masmorres o els salons. Una de les parts mĂ©s boniques Ă©s el seu antic rellotge, el mecanisme del qual es conserva oroginal. Les vistes des del campanar valen molt la pena! Els espectacles sĂ³n exhibicions d‘aus repinyaires.
Hi podeu anar a passar tot el dia o nomĂ©s unes horetes. Noslatres hi vam anar a la tarda (no feien espectacles ja, perĂ² l‘entrada era mĂ©s econĂ²mica) i vam fer la visita guiada i una cervesa al seu biergarten. I ens va agradar molt. La visita la podeu fer amb audioguia en castellĂ .
Els preus de la visita varien segons moltes opcions: si pugeu a peu o en funicular, si hi aneu tot el dia o nomĂ©s a la trada, … L’opciĂ³ de visita i funicular costa 14 euros els adults i 8 euros els nens. Us deixem el llistat de preus aquĂ i la possibilitat de comprar les entrades online.
NomĂ©s estĂ obert d‘abril a novembre.
Una altra de les excursions que es poden fer en aquesta zona Ă©s visitar les coves Eisriesenwelt, unes coves de gel espectaculars. No Ă©s una visita recomanada per menors de 4 anys aixĂ que no hi vam anar, perĂ² s‘hi arriba amb un shuttle bus que s‘afada des d‘un aparcament a Werfen (us ho deixem assenyalat al mapa). AquĂ en trobareu mĂ©s informaciĂ³.
Us resumim la nostra experiència al castell en aquest vĂdeo
Un dia a l‘Aqua Salza
Us proposem una activitat per fer als afores de Salzburg en famĂlia ideal per a un dia de pluja. A nosaltres ens va enganxar el mal temps al poble bonic de Golling an Der i vam decidir quedar-nos a les piscines cobertes d‘Aqua Salza.
Tenen una piscina interior gran amb hidromassatge i un tobogan cobert amb llums a l‘interior super divertit. TambĂ© una petita piscineta sense fondĂ ria i amb jocs d‘aigua especial per nadons.
A l‘exterior, una piscina amb aigua calenta per banyar-vos tant si neva com si pliu. Noslatres hi vam passar tot un matĂ i va ser genial. L‘aigua de les piscines estĂ entre els 28 i els 34 graus.
L‘entrada costa 13 euros els adults i 7 els nens. AquĂ ho trobareu mĂ©s detallat.
Voleu veure com n’Ă©s de divertit el tobogan? mireu el vĂdeo!
Pernocta a lâ€˜Ă rea AC d‘aqua Salza Spa
Justament la nit anterior l‘havĂem passat a lâ€˜Ă rea d‘autocaravanes que hi ha a l‘aparcament de l‘Aqua Salza Spa, aixĂ l‘endemĂ al matĂ plujĂ³s ens n‘anĂ vem directament a la piscina. No tĂ© masses places perĂ² ofereix electricitat per 50 cèntims 8 hores i costa 15 euros la nit (el pagament s‘ha de fer a la recepciĂ³ del centre de l‘Aqua Salza, ningĂº passa a fer el cobrament in situ).
Lâ€˜Ă rea no deixa de ser un aparcament asfaltat perĂ² tĂ© bones vistes i Ă©s tranquil. A mĂ©s a mĂ©s, podreu arribar caminant al bonic poble de Golling on hi ha supermercats, bars i restaurants i fins i tot, vam trobar una mĂ quina espenedora de salsitxes en una xarcuteria local.