Vam fer una ruta de 12 dies amb nens a la Bretanya francesa i el Parc Astèrix. El primer dia va ser de trajecte i vam dormir a Niort. L’endemà vam conduir fins a Vannes i vam visitar aquesta ciutat i Carnac. Per visitar aquesta zona del sud-oest de la Bretanya francesa ens vam establir 3 nits a Quimper. Us explicarem en aquest post les visites que vam fer aquests tres dies en aquesta zona amb poblets de conte.
DIA 1: Vannes i els megàlits de Carnac
Comencem la ruta a Vannes, una de les ciutats més boniques del sud de Bretanya.
Vannes: un passeig pel passat
El millor de Vannes és perdre’s pel seu centre històric emmurallat. Els carrers són estrets i estan plens de cases medievals amb entramats de fusta de colors. Amb nens, més que plantejar-se una visita molt cultural, el millor és convertir el passeig en una mena de joc: buscar les cases més curioses, les escultures, les portes de la muralla i anar descobrint racons.

Nosaltres vam dinar a la plaça Henri IV, que és preciosa, rodejada de façanes amb entramats. És petiteta, i vam dinar bé de preu a la creperia Maison Henri (sidra bretona, galette bretona de formatge de cabra i mel i menú infantil per 12 euros).


Un dels punts imprescindibles és la catedral de Saint-Pierre, però també val la pena caminar per les muralles i arribar fins al port (place Gambetta), des d’on hi ha una vista preciosa de les fortificacions. I no us perdeu una de les imatges més conegudes de Vannes: Vannes et sa femme, dues figures esculpides en una casa del centre que, segons la tradició, representen un matrimoni. És ple de gelateries, creperies i botiguetes boniques. Nosaltres vam aparcar al pàqruing de la plaça Liberation.







Activitats per fer des de Vannes
- Fer una volta amb el trenet turístic
- Anar en vaixell fins a Belle-Île-en-Mer
- Creuer pel golf de Morbihan amb parada a l’ Île-aux-Moines
- Tour per Vannes amb guia local
- Ruta guiada en caiac
Carnac: menhirs amb milers d’anys d’història
Des de Vannes vam conduir 30 minutetsfins a Carnac, probablement una de les visites més sorprenents de la ruta. Milers de pedres (més de 3.000!) prehistòriques distribuïdes en llargues alineacions.Els famosos alineaments de Carnac són un dels grans conjunts megalítics d’Europa i tenen milers d’anys d’antiguitat, més antics que Stonghenge. La visita és gratuïta si es fa per lliure, però pots passejar al voltant dels menhirs, no entrar al recinte. Es veuen bé des de fora, però si voleu acostar-vos.hi, ha de ser amb visita guiada. Hi ha un aparcament enorme al costat del recinte (us ho deixem assenyalat al mapa) i també hi podeu arribar caminant des del poble de carnac (de fet, hi ha menhirs repartits pel poble també). Després de Carnac, nosaltres continuaríem cap a la zona de Quimper, onvam fer nit.



Altres llocs per visitar a aquesta zona
- Visita al conjunt megalític de Locmariaquer
- Plage du Conguel
- Poblet de Quiberon
- Arc de pedra Port Blanc Roche Percée
- Poblet de Saint Cado
- El poblet d’Auray (us en parlem en aquest post)
- El poblet de Rochefort-en-Terre (us en parlem en aquest post)
- El poblet d’Ar-Mor-Bihan
- El castell de Josselin
- El museu d’Yves Rocher a La Gacilly
- Parc De Préhistoire De Bretagne


DIA 2: Quimper i Bénodet
El segon dia el dediquem a descobrir una de les ciutats més emblemàtiques de la Bretanya, on tenim l’allotjament. A Quimper vam decidir fer una ruta en el trenet turístic a primera hora, que això als nens sempre els agrada. La ruta dura 40 minutets i costa 7,5 euros els adults i 5 euros els majors de 5 anys.


Quimper és probablement una de les ciutats que més ens va sorprendre. El seu centre històric és ple de cases amb entramat de fusta, carrers empedrats i façanes de colors. És una ciutat perfecta per caminar sense pressa, passejar, entrar a les botigues i menjar una crep o un gelat a l’estiu.





El punt central és la catedral de Saint-Corentin (on hi ha un carrussel), amb les seves dues torres, però el millor pla és simplement passejar pels carrers del centre. Un dels carrers que cal buscar és la Rue Kéréon, amb les típiques cases medievals de colors. Per menjar, us recomanem que aneu fins a la Place au Beurre. Hi ha quatre terrassetes de creperies molt típiques, entre elles la més antiga del poble. Nosaltres vam menjar a la Ty ru. A qualsevol de les quatre menjareu de meravella. També es pot mejar a les paradetes de Les halles (el mercat).






Tarda a Bénodet
Després de visitar Quimper, vam agafar el cotxe i bvam baixar fins a Bénodet, a la desembocadura de l’Odet. és el barri marítim, a 20 minuts de Quimper. Bénodet és un dels principals centres turístics de la zona i té una gran platja de sorra, perfecta per descansar després de caminar pel centre de Quimper. Amb nens és una parada ideal: córrer per la sorra, jugar, banyar-se si el temps acompanya i passejar pel passeig marítim. A més, el poble té un petit port i és agradable caminar fins a la zona de l’estuari.


Si teniu temps, una activitat molt típica és fer un passeig amb vaixell per l’Odet. És una manera diferent de veure la costa i, sobretot, una activitat que sol funcionar molt bé amb nens.

DIA 3: Locronan i platges del sud de la Bretanya
El tercer dia en aquesta zona el vam destinar a conèixer el poblet de Locronan, que ja us avancem que és el que més ens va agradar. El que no ens esperàvem és que acabaríem banyant-nos a la platja en una caleta preciosa i gairebé sols.
Locronan: el poble que més ens ha agradat de la Bretanya francesa
Si haguéssim de triar un lloc que representa la imatge que tenim de la Bretanya, probablement seria Locronan. És un petit poble de pedra, molt ben conservat, amb cases tradicionals de granit i una plaça central preciosa. El seu encant és precisament que és petit. No cal córrer ni planificar una ruta complicada: simplement passejar pels seus carrers i deixar-se sorprendre.

La Place de l’Église és el centre neuràlgic del poble, amb l’església de Saint-Ronan i les antigues cases de comerciants (compreu una baguette al forn que és brutal!). També és interessant fixar-se en les façanes de les cases i en els antics negocis. Locronan va prosperar gràcies al comerç i a la fabricació de veles per als vaixells, i aquesta història encara es respira en la seva arquitectura.




Amb nens, és un poble perfecte per fer una visita tranquil·la: carrers sense grans distàncies, cases curioses i molts racons on imaginar històries. I, evidentment, és un altre lloc perfecte per fer una parada gastronòmica. Nosaltres vam menjar al Restaurant Le Prieuré Locronan. (14 euros l’amanida, 14 euros el plat de musclos amb patates fregides)








Coses que cal tenir en compte:
- Hi ha un aparcament enorme a l’entrada dle poble. Costa 5€ al dia
- Hi ha àrea d’autocaravane si campers a l’entrada del poble
Tarda a la platja de Douarnez
Feia un dia fantàstic de finals d’agost, amb caloreata i sol. Així que vam decidir anar fins a la zona de platja que ens quedava més a prop, al poblet de Douarnez. Primer vam parar a la Plage du Ris, que ens va sobtar perquè, per les marees, l’aigua tenia un color verdós i unes casetes de platja molt boniques.


Però la que realment ens va enamorar va ser la platja des Sables Blancs. No tant la platja gran, com la caleta que vam trobar per casualitat en un dels penya-segats. Vam arribar a la platja per la rue du Rehem i vam anar fins a la Pointe du Rehem (us ho deixem assenyalat al mapa). Quan vam mirar cap avall, hi havia una caleta preciosa i sense ningú i no ens vam poder resistir a banyar-nos. Té unes pedres com si fossim a les Seychelles! Estava fresca, però suficientment bona (havia estat un estiu excepcionalment calorós) per fer una remullada. Recordeu portar sempre els banyadors al cotxe, que ala Bretanya Francesa mai se sap com acaba el dia!





Altres activitats per fer a la zona
- Plage de Thaiti
- Poblet de Concarneau
- Pointe de Beg-Meil (mirador)
- Pointe de Mousterlin (mirador)
- Poblet de Sainte Marine
- Poblet i platja d’Ile-Tudy
- Plage des quatre vents
- Pointe de la Torche (mirador)
- Cap de la Chèvre (mirador)
- Plage des Blancs Sablons
- Poblet de Le Conquet
- Cap de la Chèvre
- Ruta en vaixell per veure fortificacions de mar a Camaret-sur-mer
- Passeig en vaixell a Camaret-sur-mer per veure les tres roques
- Pointe de Pen Hir
- Poblet de Landerneau
- Classe de surf a Le Torche
- Castell de Trévarez
- Visita a la ciutat de Brest
- Passeig en vaixell per Brest
- Oceanopolis de Brest
Allotjament a Quimper: una casa d’intercanvi
Quimper és un bon lloc per tenir una base d’allotjament per visitar aquesta zona. Teniu la platja a 15 minutets en cotxe, hi ha tot tipus de serveis (supermercats etc) i també està ben situat per visitar els poblets d’interior. Nosaltres vam optar per allotjar-nos en una casa d’intercanvi fent ús de Guest Points (és a dir, no era un intercanvi recíproc). Us recomanem moltíssim aquesta casa d’una família de Quimper on vam estar. és a un barri residencial però es pot arribar al centre del poble caminant 10 minuts per un bosquet. és una casa gran, amb quatre habitacions i amb capacitat per si hi aneu en grup de famílies. Té jardí, terrassa i totes les comoditats d’una cuina americana amplia i amb saló còmode.





Si et registres a la plataforma amb el nostre enllaç o amb el codi NORMA-5BDC9 et regalaran els primers 250 GP per fer intercanvis!


