portada formentera

Escapada de 3 dies Formentera: el viatge perfecte per fer amb amigues

Hi ha viatges que fem en família i que ens encanten. I després hi ha aquells que, de tant en tant, necessitem fer només amb amigues. Nosaltres vam tornar a Formentera 15 anys després de la primera vegada. Va ser el 2011, amb 25 anys, vam llogar tres motos i vam recórrer l’illa. Aquest 2026 hi hem tornat (soles, sense fills) i hem repetit l’operativa: hem llogat tres motos i un vaixell petitet d’aquests que es poden conduir sense llicència, que ja som unes senyores de 40 anys. Si necessiteu fer una escapada amb amigues, Formentera és el que necessiteu. Sense mirar el rellotge. És un viatge ràpid (vol de 50 minuts des de Barcelona + taxi 10 minuts fins al port + 30 minuts de ferri). I el nostre petit paradís. Una illa petita, preciosa i fàcil de recórrer, amb aigües transparents, cales espectaculars, poblets amb encant, postes de sol memorables i aquella sensació que, quan arribes, el temps passa una mica més a poc a poc.

Com arribar a Formentera

  • Vol directe amb Vueling des de Barcelona fins a Eivissa. El vol dura menys de 50 minuts i hi ha freqüència pràcticament cada hora o dues hores duranbt el dia. Des de l’aeroport podeu agafar un taxi fins al port (20 euros aprox un trajecte de 10 minutets) o anar-hi en bus AERO 1, AERO2 o AERO3. Surt cada mitja hora i el trajecte dura 24 minuts. Preu 4 euros/persona. Més info de la línia aquí
  • Ferri ràpid des del port d’Eivissa. La majoria duren 30 minuts i hi ha diverses companyies: nosaltres vam pagar 30€ per trajecte i persona amb Transmapi, però també hi ha Baleària, Formentera Express, Aqua Bus
  • Ferri des de Barcelona. És una opció ideal si per exemple us voleu endur el vostre vehicle. El ferri, per això, no és directe, fa una escala (amb canvi de vaixell) a Eivissa. Ho podeu fer amb Baleària i Transmapi. Són un mínim de 8h de trajecte (alguns, són de nit) i costa al voltant de 300€ per persona amb vehicle.
  • Ferri des de Dènia o València ciutat (País Valencià). Transmapi ofereix ferri des de València ciutat (port Sorolla) amb possibilitat d’anar-hi amb vehicle i amb canvi de vaixell a Eivissa cap a Formentera (trajecte d’unes 7 hores). Baleària sí que ofereix ferri directe de Dènia (Alacant) a Formentera amb opció d’incloure vehicle. El trajecte dura 4h 45 minuts (els vaixells que inclouen vehicles) i 2h els vaixells només amb butaques (els fast ferris).

El primer consell: llogueu una moto

Formentera és petita, però tenir vehicle propi us permetrà moure-us amb llibertat, de cala en cala, de platja en platja i descobrir diferents racons de l’illa. D’una punta a una altra hi ha 20 quilòmetres, per tant, la manera més còmoda (i econòmica) a l’estiu és llogant una moto o ciclomotor. És ideal per escapades de 3-4 dies: portes l’equipatge en una motxilla i quan arribes l port vas a una de les múltiples empreses que tenen botiga per llogar moto allà mateix. Algunes de les més importants son Es Pujols, Mitjorn , Cooltra, Formotor….Totes tenen oficina al port, així que baixeu del ferri hi podeu arribar caminant fàcilment. Nosaltres les vam llogar a aquesta empresa.

La moto és una opció fantàstica si sou poques i voleu moure-us fàcilment, mentre que el cotxe pot ser més còmode si sou un grup més gran o porteu moltes coses. Això sí: a l’estiu hi ha força moviment i algunes zones poden estar molt concorregudes, per això la moto va bé per poder aparcar amb més facilitat.

Dormir a Formentera: apartaments a La Savina

Per nosaltres, la millor zona per dormir a Formentera és a prop del port de la Savina. És pràctic per l’arribada, hi ha tots els serveis necessaris a Sant Francesc Xavier i ets a mig camí de les dues puntes de l’illa: la Mola i el far de Barbaria. I com que tot a Formentera és car (la gasolina, els restaurants, i també els allotjaments) us recomanem agafar un apartament per poder economitzar els àpats, com els esmorzars o algun sopar a la fresca.

I us recomanem els apartaments Vista Vedrà. Són a 5 minuts en moto del port d ela Savina, però en una zona propera a l’estany Es Peix, amb petites casetes disseminades i camí de terra per arribar-hi. Els porta en Vicent, un senyor gran molt divertit i trempat que ens va cuidar molt bé. Hi ha apartaments de diverses mides ( de 2 fins a 6-8 persones) i tots ells comparteixen una piscina amb vistes a Eivissa i el port de la Savina. Tenen cuina amb microones, una mica de balconet i aire condicionat. A més a més hi trobareu un raconet amb coses d’ús comú (per exemple para-sols, tovalloles de platja, oli, sal i sucre per la cuina i fins i tot crema solar que deixen alguns viatgers quan marxen). A nosaltres ens va deixar fer un late chek out el dia que marxàvem ja que agafàvem el ferri a les 6 de la tarda i vam poder quedar-nos tot el dia a l’apartament per dutxar-nos (vam tenir la sort que el nostre apartament no estava ocupat l’endemà i no feia falta netejar-lo). De totes maneres, sí que us deixaran quedar-vos tot el dia a la piscina si l’apartament està ocupat i dutxar-vos a la dutxa exterior que hi ha. Alerta que cada matí en aquesta zona, hi canten diversos galls!

Altres opcions per dormir a Formentera

La zona que us recomanem evitar per buscar allotjament és Es Pujols, que és el nucli més turístic i més ‘de festa’. Ple d’italians

Llogar una embarcació: la millor experiència a Formentera

Si hi ha una activitat que no podeu perdre-us a Formentera és llogar una embarcació. No cal tenir llicència ni carnet especial: són barquetes de menys de 5 metres que funcionen senzillament (marxa endavant, marxa endarrere i àncora) que et permeten explorar la zona de Ses Illetes i s’Espalmador. Nosaltres la vam llogar a l’empresa Barco Rent Formentera, que la porten una família de l’illa molt bonica i trempada. Es lloga per tot el dia: de 10 del matí a 19h i hi caben 4 persones (en tenen de més grans). Ens va costar 185€ el lloguer + 35€ de gasolina. A nosaltres ens va permetre arribar, en 35 minuts, fins a l’illa de S’espalmador, on hi ha la platja paradisíaca de s’Alga. és una platja on només s’hi pot arribar en vaixell, així que no hi havia ningú. També pots arribar a les caletes de Ses Illetes, que d’una altra manera s’hi ha d’arribar a peu. La barca té una petita nevereta de platja i podeu portar gel per endur-vos el dinar i begudes.

llogar barca a formentera
barca formenteraa

Llocs imprescindibles de Formentera

Si és la vostra primera vegada a l’illa, Ses Illetes és imprescindible. Aigües turqueses, sorra blanca i platges amb aigua tranquil·la. És probablement una de les platges més famoses de Formentera i, precisament per això, també és una de les més concorregudes. El nostre consell? Aneu-hi al matí, molt a primera hora, i camineu el que més pugueu fins a s’Espalmador (sense creuar a l’illa, que és perillós per les corrents).

Per arribar a Ses Illetes, cal pagar l’accés amb vehicle al Parc Natural de ses Salines. El control d’accés funciona de maig fins a mitjans d’octubre. A més, l’accés està limitat a 384 cotxes i 1.132 motos, així que a l’estiu és important anar-hi amb temps.Preus:

  • Moto: entre 3 i 5 €
  • Cotxe: entre 5 i 7 €
  • A peu: gratuït
  • Bicicleta: gratuït
  • Persones amb mobilitat reduïda: gratuït
  • Vehicles elèctrics: gratuït
  • Híbrids: 50% de descompte
  • Residents de Formentera: gratuït.

A Ses Illetes hi ha restaurants i podeu fer altres activitats com:

Cala Saona és una de les nostres preferides per passar-hi unes hores sense presses. És una cala més petita, envoltada de penya-segats i amb unes vistes espectaculars. I té un altre avantatge: és un lloc fantàstic per quedar-vos fins a la tarda i veure com el sol comença a baixar. S’hi pot arribar en cotxe (hi ha aparcament) i nosaltres hi vam arribar per caminets de sorra des del nostre allotjament (queda a 10 minutets dels Apartaments Vista Vedrà). Hi ha un hotel luxós, un restaurant i un xiringuito per veure el sunset.

No tot a Formentera són grans platges de sorra. Es Caló de Sant Agustí és un petit nucli mariner amb un encant especial, amb les antigues casetes de pescadors i unes aigües increïblement transparents. Hi ha sobretot platja de roca, així que és un molt bon lloc per fer snorkel. Si voleu platgeta de sorra, hi ha una platja anomenada Ses Platgetes on podreu posar el para-sol. Si hi aneu en moto, podreu aparcar fàcilment a uns aparcaments que hi ha a l’altra banda de la carretera i arribar a les platges per unes passarel·les de fusta. Us ho deixem tot indicat al mapa del post. A Es Caló de Sant Agustí hi ha un dels restaurants més mítics per tastar l’amanida pagesa: Can Rafalet.

És una cala petita, rocosa i bastant salvatge, a prop de Sant Ferran. Aigua molt transparent, de tons turquesa i verd maragda, amb fons rocosos molt bons per fer snorkel. No és una platja de sorra: hi ha roca, grava i plataformes de pedra. Per entrar a l’aigua, millor portar escarpins o calçat que es pugui mullar. El més especial són els escars: petites coves excavades al marès on tradicionalment els pescadors guardaven les barques. És probablement el que li dona més personalitat. No hi ha xiringuito, dutxes ni serveis de platja, així que cal portar aigua, menjar i ombra. Sol ser més tranquil·la i menys massificada que les platges més famoses de Formentera.

La platja de Migjorn no és una única platja, sinó un llarg tram de costa amb diferents racons i cales. Això permet trobar un lloc que us agradi, estendre la tovallola i passar-hi unes hores sense tenir la sensació d’estar en una platja urbana.

Si busqueu una cala especialment fotogènica, apunteu-vos Caló des Mort. És petita i molt coneguda, per la qual cosa l’espai és limitat i en temporada alta pot estar força plena. Però el paisatge és espectacular i val la pena conèixer-la.

cala formentera

Un dels moments imprescindibles de qualsevol escapada a Formentera és anar fins al Far de Cap de Barbaria. La carretera, el paisatge gairebé desèrtic i el far al final del camí ja formen part de l’experiència. I després arriba el millor: la posta de sol. Agafeu alguna cosa per picar, una ampolla d’aigua i arribeu amb temps per trobar un bon lloc.

Tingueu present que en temporada alta l’accés per carretera està tallat, i el darrer quilòmetre l’haureu de fer caminant. Han habilitat dos grans aparcaments, però aneu-hi amb temps, perquè trigareu 15 minutets a arribar caminant fins al far.

far de barbaria posta de sol mes

Entre platja i platja, també val la pena deixar una estona per descobrir els pobles de l’illa. Hi ha tres punts importants: us recomanem una passejada al capvespre nit per Sant Francesc Xavier: la seva esglesieta, la seva placeta amb llumetes, i les terrassetes i les botigues obertes fins tard.

Al port de la Savina també hi ha força ambient, sobretot de tarda, ja que es veu molt bé la posta de sol. Us detallem els mercats que hi ha a diferents punts durant l’estiu.

MercatDiesHorari aproximatTemporada
La Mola (mercat hippie)Dimecres i diumenges16–22 hmaig–12 octubre
Sant FerranDijous, divendres i dissabtes20–24 hfinals de maig–finals setembre
Sant FrancescCada dia10–14 hmaig–octubre
Es PujolsCada dia19–24 hmaig–setembre
La SavinaCada dia10–01 hmaig–setembre
Segona mà, Sant FrancescDimarts i dissabtes11–14 htot l’any

Un àpat d’homenatge: restaurant Can Carlitos d’en Nandu Jubany

Una escapada amb amigues no pot consistir només en banys de mar. Reserveu alguna nit per anar a sopar amb calma, vestir-vos una mica més del compte i allargar la sobretaula. Per a aquesta ocasió especial, us recomanem el restaurant Can Carlitos, del cuiner català Nandu Jubany. És al port de la Sabina i hi ha una de les millors postes de sol de l’illa. De fet, la posta de sol, forma part de l’experiència. Les taules estan situades a peu de platja, una terrassa d’estiu bonica i fresca, i quan el sol és a punt de marxar, la música pren el protagonisme i acompanya el sol amb cançons mítiques com Sweet Caroline de Neil Diamond.

La idea del restaurant, on també fan arrossos i arrossos a la llauna, és compartir tapetes. Us recomanem especialment l’albergínia escalivada amb sobrassada i làmines de parmesà, el ceviche de vieires i llagostins amb alvocat i poma i el tàrtar de tonyina picant sobre arròs japonès. Preu per 3 amb dues copes de vi: 132€.

  • Gelateria a la Savina: Geckola
  • Pasta italiana boníssima: El Gioviale ( a Sant Frances). Us recomanem sobretot la carbonara

Quants dies necessiteu?

Per una primera escapada, 3 o 4 dies complets són ideals.

Amb tres dies podeu combinar:

Dia 1: Ses Illetes + vespre a La Savina i Sant Francesc
Dia 2: Cala Saona+ Caló des Mort o Cala d’en Baster + Cap de Barbaria
Dia 3: Es Caló de Sant Agustí + Far de la Mola

Consells pràctics per gaudir de Formentera

  • Porteu calçat còmode i tancat per les plategs de roca, com sandàlies tancades o escarpins
  • Reserveu amb antelació. Si viatgeu en temporada alta, restaurants, allotjaments i determinades activitats s’omplen ràpidament.
  • Penseu en el transport abans d’arribar. Si opteu per llogar motos, penseu la logística d el’equipatge

Allotjament al port d’Eivissa

Nosaltres vam volar a Eivissa un dia entre setmana amb el darrer vol de Vueling,. I per agafar el primer ferri a Formentera l’endemà, vam dormir en aquest hostal al port d’Eivissa. (180 euros habitació triple amb bany propi). La zona de Dalt la Vila és bonica, plena de botiguetes de records i souvenirs, gelateries i restaurants. El passeig al voltant del port també és bonic. Els ferris ràpids a Formentera s’agafen d’allà mateix (us ho deixem assenyalat al mapa).

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Captcha loading...

Abans d'enviar el formulari, dóna un cop d'ull a la informació bàsica sobre protecció de dades aquí.

El món ens espera t'informa que les dades de caràcter personal que proporcionis emplenant aquest formulari seran tractades per Norma Levrero Subirana com a responsable d'aquest web.

  • Finalitat de la recollida i tractament de les dades personals: Gestionar, moderar i publicar els comentaris dels usuaris al blog.
  • Legitimació: Consentiment de l'interessat.
  • Destinataris: Les dades s'allotgen als servidors de Raiola Networks SL. Els comentaris aprovats poden ser visibles públicament al web.
  • Drets: Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i supressió de les teves dades escrivint a elmonensespera@gmail.com.
  • El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatòries podrà tenir com a conseqüència que no es pugui atendre la teva sol·licitud.
  • Informació addicional: Pots consultar la informació detallada sobre protecció de dades a la nostra Política de Privacitat.

Desplaça cap amunt
Resum de la privadesa
El Món ens Espera

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Analítiques

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.