El Pedraforca és el Matterhorn català, la muntanya emblema. Elegant, imponent, perfecta, amb caràcter. En aquest post ens hem proposat contemplar-la del dret i del revés, de lluny i d’aprop. I tocar-la. Fem el viatge des del Solsonès fins a reposar a un camping amb vistes a aquesta muntanya.

Del Solsonès al Berguedà
Partim la ruta des del Solsonès (podeu llegir l’estada a Solsona en aquest post). Hem passat per la Coma, Tuixent i hem parat al coll de Port.

Passem també per Josa del Cadí, imponent amb la seva església al capdamunt del turó. Lloc de formatgeries.

I ens aturem al coll de Josa, que fa frontera amb el Berguedà. Aquí hi ha un dels mirador accessibles del Cadí (accessible amb cadira de rodes). A baix s’albira Gòsol i el Pedraforca.


Gòsol
Gòsol és un poblet, el poblet de mossén ballarín i Pablo Picasso. Està a 1.400 metres d’alçada i conserva les restes d’una antiga església i el castell dalt del turó que vigila el poble.


De fet al castell s’hi pot pujar si seguiu el arrer del Canal. Podreu pujar a la torre de l’església fins i tot, i veure la panoràmica del Pedraforca des d’aquesta perpectiva. A Gòsol veureu la vessant del darrere de la muntanya (si entenem que la silueta de les punxes es veu des de Saldes). Si voleu un lloc per veure el Pedraforca en la seva esplendor , heu de buscar-lo entre Saldes (no a Saldes mateix, que és just a la falda de la muntanya) i Maçaners.



Hi ha un petit museu dedicat a Pablo Picasso, que va fer una estada a Gósol el 1906 i que li va marcar tot un estil (se’n diu període gosolà i hi predominen els ocres de les roques vermelloses del coll de la Trapa). Conserven, per exemple, estris de l’època. Només obre els caps de setmana i festius i té un preu de 4 euros.
Camí de Massaners
Maçaners és un poble esglaonat a la muntanya on totes les cases miren al Pedraforca. S’hi pot arribar caminant des del càmping Repòs Pedraforca en una excursió de .3 quilòmetres i mig (1 hora) i si la feu circular, 7 quilòmetres. Hi ha arques grogues des del càmping fins a Maçaners i en aquest primer tram de recorregut passareu pel dolmen de Molers i l’ermita romànica de Sant Ponç de Molers. Aquí trobareu tota la ruta.



Fent aquest recorregut és on van trobar l’esplanada per fer aquesta fotografia amb el Pedraforca de fons. Us ho deixem assenyalat al mapa de l’inici del post.

Mirador del Pedraforca
Situat just a peu de carretera, entre Maçaners i el càmping Repòs del Pedraforca. És un dels millors punts per fotografiar, sencer, el Pedraforca. S’hi poden veure els dos pollegons i la base ampla de la vall que duu el seu nom. Hi ha bancs i panells informatius sobre la formació d’aquesta emblemàtica muntanya.



Si hi aneu a la tarda, veureu el sol pondre’s per darrere les muntanyes del Pedraforca, amb contrallums. A matí d’un dia clar la llum que es projecta sobre la muntanya és especial, rogenca, i li dona un caire místic als dos cims.




Mirador del Gresolet
És un dels millors miradors de Catalunya i de més fàcil accés. S’hi arriba en cotxe per un camí asfaltat que surt de Saldes i en tan sols 15 minuts et planta a la base del Pedraforca, el punt on comencen les excursions per fer el cim a peu.

També s’hi pot pujar a peu des de Saldes, una excursió d’una horeta (3,5km).


El mirador té una impressionant plataforma sobre el darrer balcó de pedra sobre la vall de Gresolet, sobre les parets de pedra del Pedraforca que arriben al fons de la vall. Impressiona.


A més és un mirador accessible per a persones amb problemes de mobilitat, ja que té una passarel·la de fusta per arribar-hi.


Les millors fotografies, a primera i última hora del dia.


Des d’aquí podeu fer una caminada fàcil fins al refugi Lluís Estasen, és uns 20 minuts de caminada fàcil, just a sota de la paret de pedra del Pedraforca.


I per dormir et recomanem…

Camping amb les millors vistes al Pedraforca. Totes les parcel·les estan esglaonades amb vistes a la muntanya. Els bungalows, en temporada baixa, es poden llogar per a només una o dues nits (no cal setmanes o caps de setmana senceres)
Preu: a partir 80 euros/nit en bungalows
Si aquesta informació t’ha servit i vols fer una reserva, si utilitzes aquest enllaç d’afiliació (sense costos addicionals) ens ajudes a fer crèixer el blog!
Si voleu veure les postes de sol i albades espectaculars sense sortir del bungalow, el millor allotjament és aquest càmping. Nosaltres us recomanem els bungalows Cadí, Cadí Llunyà i sobretot els Pirineu, que són els més nous i interior i exterior de fusta. Però no patiu perquè tots els bungalows tenen terrasses amb vistes al Pedraforca. Hi ha bungalows de 2 a 6 persones i tots tenen lavabo i dutxa propi.





Serveis: piscina descoberta i coberta (amb cost extra de 2 euros per persona amb spa, jacuzzi i gimnàs), parcs infantils, camp de futbol amb vistes al Pedraforca, botiga, restaurant i bar, activitats programades per a nens i nenes (com ara manualitats, conta contes o tir amb arc), zona de bosc per fer-hi cabanes, sales de jocs …




L’únic que haureu de portar si us hi allotgeu és la roba de llit i les tovalloles. Al càmping us donaran un kit de neteja bàsic amb una baieta, un fregall, mistos per la cuina de gas, sabó rentavaixelles en dosis petites i líquid desinfectant per netejar.
Hi ha altres tipus d’allotjament, com cabanes de fusta (sense lavabo propi), tendes de lona o refugis.

A més tenen un munt d’informació de coses que podeu fer al voltant del càmping, des d’activitats en família, visites i excursions.


El càmping té distintiu de qualitat ambiental. Disposa de contenidors de reciclatge i recollida selectiva.
Si aquesta informació t’ha servit i vols fer una reserva, si utilitzes aquest enllaç d’afiliació (sense costos addicionals) ens ajudes a fer crèixer el blog!
GRÀCIES!
I per menjar et recomanem…

El recó de l’Avi (Guardiola de Berguedà)
És la casa natal de l’avi del Barça. Cuina catalana excel·lent amb un menjador situat a les antigues bodegues. Us recomanem els cigrons. Molt rústic i ple de records de l’avi del Barça.
Preu: menú entre setmana de 12 euros i carta els caps de setmana






Altres excursions per fer amb nens
- Pujar al castell de Saldes (les restes que en queden): es puja caminant des del centre del poble. Es conserven restes del segle XIII i la capella de Santa Maria. És un molt bon mirador de la vall.
- Pícnic al santuari de Gresolet: a uns 6 km de Saldes. S’hi pot arribar en cotxe. Hi ha zona de pícnic amb taules de fusta i barbacoes. Hi ha també el refugi de Gresolet.
- Descarregar-vos l’app Visit Pedraforca que agrupa tots els artesans, activitats, bars i restaurants, museus i rutes de la zona
- Parc de Palomera: parc d’aventura amb ponts penjants i tirolines.
- Ruta als voltants de Palomera amb ponts sobre el riu. És una ruta d’una hora i mitja (4km) fins al mirador de la Pleta.
- Mirador de la Pleta: S’hi arriba en cotxe des de la Pleta de la Vila. Hi ha vistes de la zona rocosa vermella de Palomera.
- Centre d’interpretació del Massís del Pedraforca: s’hi explica la fauna i la flora pròpia de la untanya i la seva formació. També hi ha un apartat dedicat a la mineria
- Ruta a l’antic telèferic de transport de carbó
- Resseguir les restes dels dinosaures del Berguedà a Fígols i Vallcebre al centre Dinosaures Fumaya
- Observació del cel al Pedraforca al centre astronòmic
- Excursions en bicicleta des del centre Pedals del Pedraforca
- Restaurants recomanats: Hostal Pedraforca, El forn (Gósol)
- Museu de les mines de Cercs
- Museu del ciment Asland a Castellar de n’Hug
- Excursió amb el Tren del ciment
- Centre d’interpretació de catarisme a Bagà
- Visita al centre mundial del ruc català a Cal Rosal

Si has arribat fins aquí també et pot interessar…
2 thoughts on “Escapada al Pedraforca amb nens”