Una de les maneres mĂ©s econĂ²miques per anar a Disneyland ParĂs Ă©s en cotxe des de Catalunya. Surt realment a compte si: el cotxe va ple (4-5 persones o mĂ©s), si viviu a una zona a les comarques de Girona i Barcelona perquè el trajecte siguin menys de 12 hores i si teniu dies suficients (5 o mĂ©s si per exemple en voleu passar 2 o 3 als parcs) per allargar el viatge i combinar-ho amb visites turĂstiques. Us expliquem la ruta per arribar-hi i tornar, el nostre pressupost i algunes propostes de parades per fer en aquest trajecte.
- Com preparar un primer viatge a Disneyland ParĂs en 5 passos fĂ cils
- Consells bĂ sics per viatjar a Disneyland ParĂs
- Disneyland ParĂs amb bebès: guia d’atraccions per a tota la famĂlia
- Preguntes i respostes sobre viatjar a Disneyland ParĂs
- On dormir a Disneyland ParĂs
- Com arribar a Disneyland ParĂs en cotxe
Quant costa el trajecte en cotxe fins a Disney?
Disneyland ParĂs Ă©s a uns 1.000 quilĂ²metres de distĂ ncia respecte Catalunya. Depen de la zona on viviu, podeu arribar-hi en unes 8-10 hores. Per exemple, Ă©s una opciĂ³ molt viable des de les comarques de Girona i Barcelona. Us dono quatre xifres del trajecte que vam fer nosaltres des de Cardedeu (Vallès Oriental):
- QuilĂ²metres: 1.034 km
- Durada: 9 hores
- Gasolina: 1 dipĂ²sit sencer + tres quarts de dipĂ²sit = 170 €
- Peatges: 50,3€ per autopista + autovia (via Nevers) / 71€ per autopista (via Orleans)
- Total trajecte: 220€ via Nevers / 241€ via Orleans
- Total anada i tornada: 460 euros
Ara bĂ©, a aquest pressupost hi haureu de sumar si feu alguna nit pel camĂ. L’anada compteu que n’haureu de fer segur per aprofitar l’endemĂ el dia sencer per visitar els parcs. Nosaltres vam dedicar un dia sencer a arribar fins a Fontanebleau, que estĂ a 1 horeta de Disneyland aixĂ que l’endemĂ vam arribar quan obrien el parc. Una altra opciĂ³ Ă©s anar a dormir fins a Marne la VallĂ©e que queda a 10 minutets en cotxe del parc o directament agafar via Booking nomĂ©s l’habitaciĂ³ de l’hotel Disney (sense el paquet d’entrada) la nit prèvia a que comenci el vostre Magic Pass aixĂ ja no us heu de moure d’allotjament (aviseu que teniu dues reserves diferents i que us mantinguin la mateixa habitaciĂ³).
Us recomanem algunes cadenes d’hotels amb les quals podreu dormir per uns 40-80 euros nit en habitacions familiars arreu del trajecte en cotxe fins a Disneyland ParĂs:
- Ibis Budget
- B&B
- Campanile
- Formule 1
- Premiere Classe
Rutes possibles per arribar a Disney
Hi ha dues rutes possibles per carretera per arribar de Catalunya a Disneyland ParĂs. El primer tram Ă©s comĂº a les dues, fins a la ciutat de Clermont Ferrand. A partir d’aquesta ciutat, teniu dues opcions:
- A: agafar un tram d’autovia fins a Nevers. En aquest cas us estalvieu uns 20 euros de peatges i sobretot no creuar la ciutat de ParĂs per les seves carreteres orbitals, on segurament trobareu trĂ nsit. Us ho recomanem per fer de pujada i anar directe al parc o fer alguna parada per dormir a l’est de ParĂs, com Marne la VallĂ© o Chessy. Nosaltres vam optar per aquesta via ja que vam fer nit a L‘Ibis Budget de Fointanebleau (on hi ha el castell mĂ©s gran de França). Aquest trajecte tĂ© un tram d’autopista, L’A-27) que es paga online (prèviament o 72 hores desprĂ©s de passar en aquesta web).
- B: tot el camĂ per autopista via OrlĂ©ans. És el mateix tram fins a Clermont Ferrand i continuar l’autopista fins a OrlĂ©ans i desprĂ©s fins a ParĂs. Aquesta ruta Ă©s 20 euros de peatge mĂ©s cara i l’heu d’evitar si passeu per ParĂs en hora punta, ja que voregeu la ciutat per les seves rondes i acostumen a estar transitades. Nosaltres vam dormir a 3 horetes de ParĂs, a Montluçon, un poblet medieval molt bonic que us recomanem molt. Vam dormir per 51 euros nit a l’hotel B&B del centre.
Etiqueta ambiental obligatĂ²ria a França
Si feu el viatge a Disneyland ParĂs en cotxe, heu de saber que des del’1 de gener de 2023 cal una etiqueta ambiental del vehicle per entrar (i accedir a Zones de Baixes Emissions) en algunes ciutats grans, com ara Toulouse, Montpeller, Clermont Ferrand, Rouen, Niça, Grenoble, Reims, Saint Etienne, LiĂ³ o Estrasburg. Es demana online, tĂ© un cost de 4,76 euros i te l’envien per correu. En aquest vĂdeo t’expliquem com es tramita.
Per sol·licitar-la, cal omplir un formulari a la web i cal tenir a mĂ la documentaciĂ³ del vehicle, perquè us demanaran el model, el numero de matriculaciĂ³, la data de matriculaciĂ³ i el nĂºmero de sèrie. Totes aquestes dades les podreu trobar al certificat de matriculaciĂ³ del vostre vehicle, un document que, de fet, haureu d’adjuntar en una foto. El pagament es fa amb targeta i a nosaltres ens ho van enviar al cap d’una setmana i mitja a casa per correu.
S’ha d’enganxar al costat dret del vidre del davant i aixĂ evitareu una multa! AquĂ en trobareu mĂ©s informaciĂ³ oficial i en castellĂ .
Visites interessants per fer en un viatge a Disneyland ParĂs en cotxe
Visites per fer a OccitĂ nia (Narbona, Nimes)
Aquesta zona propera a Catalunya Ă©s plena de ciutats boniques, especialment Nimes amb un anfiteatre romĂ i Narbona, on podeu menjar a Les Grands Buffets. Hi ha una zona de platja on sĂ³n molt tĂpiques les ostres i el marisc (Agde, Sète, …). En trobareu molta mĂ©s informaciĂ³ en aquest post.
Poblets
- PerpinyĂ
- Narbona
- Nimes
- Bages
- Peyriac de Mer
- Bouzigues
- Olargues
- Minerve
- Montpeller
- La Couvertoirade
- Sainte Eulalie de Cernon
- La Malène
Activitats
- Micropolis Cité des Insectes
- Gorgues du Tarn
- Viaducte de Millau
- Coves Aven Armand
- Maternitat d’Elna
Visites per fer a la zona d’Auverge (Clermont Ferrand)
En aquesta zona intermitja hi ha un parc natural ple de volcans amb moltes activitats relacionades amb aquesta temĂ tica i tambĂ© un conjunt de poblets bonics d’OccitĂ nia.
Poblets
Activitats
- Vulcania
- Volcan de Lemptegy
- Pujar en tren cremallera al volcĂ Le Puy de Dome
- Grottes du Cornadore
- Maison de la Combraille
- Chateau d’Estaing
- Chateau de Valon
- Chateau de Coupiac
- Parc d’atraccions i animals Le Pal
- Parc animalier d’Auvergne
- Chateau de Murol
- Grotte de la Pierre de Volvic
- L’Aventure Michelin
- Royatonic
- Museu de la MĂºsica POP
- Le palais de la Miniature
- Vélorail du Bourbonnais
- Jocs de Geocatching Pépit
- Parc de dinosaures Paleopolis
- Chateau de Ratilly
Visites per fer als voltants de ParĂs
Al sud i est de ParĂs sobretot el que trobareu sĂ³n palaus claus de la histĂ²ria del paĂs (Fontainebleau, Versailles) perĂ² tambĂ© a poques horetes, els famosos castells del Loira.
- Orléans
- Fontainebleau
- Chartres
- Palau de Versailles
- Chateau de Chenonceaux
- Chateau de Valençay
- Chateau de Chambord